What do I know? -Ed Sheeran

Ain't got a soapbox I can stand upon

僕が立てる演説台なんてないけれど
But God gave me a stage, a guitar and a song

歌とギターと舞台を神様がくれたんだ。
My daddy told me, "Son, don't you get involved

父さんが小さい頃に教えてくれたんだ
In politics, religions, other peoples' quarrels."

“政治と宗教とほかの揉め事には首を突っ込むな"

I'll paint the picture, let me set the scene,

1枚の絵を描くんだ。思い描くんだ。
I know when I have children, they will know

what it means

僕に子供ができた時、彼らはきっとその意味をわかってくれるだろう
And I'll pass on these things my family's given to me

そして僕が家族から教えてもらったことを彼らに伝えていくんだ。
Just love and understanding positivity

愛情と理解すること、そして前向きな気持ち。

We could change this whole world with a piano

僕らは世界を変えれると思うんだ
Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

ピアノにベースとギターとビートを加えて。いい感じ。
I'm just a boy with a one-man show

僕はただの歌うたいさ
No university, no degree, but Lord knows

大学にも行ってないし、学士もないし、でも神様は知ってるんだ。
Everybody's talking 'bout exponential growth

And the stock market crashing and their portfolios

皆が株価が云々とか騒いでいるけど
While I'll be sitting here with a song that I wrote

ここに座って自分で書いた曲を歌ってるんだ
Saying love could change the world in a

moment

“愛で世界は一瞬で変わるってね”
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?

Love can change the world in a moment

愛で世界は一瞬で変わる。
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?
Love can change the world in a moment

愛で世界は一瞬で変わる。

The revolution's coming, it's a minute away

革命がもうそこまで来てるんだ
I saw people marching in the streets today

大勢が行進してるのを今日見たよ。
You know we are made up of love and hate

僕らが愛と憎しみで出来てるって知ってるでしょ?
But both of them are balanced on a razor blade

でもそれのバランスってすごい危ういんだ。

I'll paint the picture, let me set the scene

1枚の絵を描こうと思うんだ。この景色を描かせてくれ。
I know, I'm all for people following their dreams

僕は夢を追いかける人たちを全力で応援したいんだ
Just re-remember life is more than fitting in your jeans

ただ覚えておいて。人生はジーンズよりも君に合うんだって
It's love and understanding positivity

愛情と理解すること。それと前向きな気持ちがあればね。

We could change this whole world with a piano

僕らはこの世界を変えられるんだ。
Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

ピアノにベースとギター、ビートを加えてね。そう、いい感じです。


I'm just a boy with a one-man show

僕は単なる歌うたいだけど
No university, no degree, but Lord knows

大学にも行ってないし学士号もないし、けど神様はわかってくれてるんだ。
Everybody's talking 'bout exponential growth

And the stock market crashing and their portfolios

皆が株価の話で盛り上がっているけどさ
While I'll be sitting here with a song that I wrote

そのかたわら僕は此処に座って自分が書いた歌を歌っているんだ。
Saying love could change the world in a moment

“愛で世界は一瞬で変わる”ってね
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?

Love can change the world in a moment

愛で世界は一瞬で変わる
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?
Love can change the world in a moment

愛があれば世界は一瞬で変わる

I'll paint the picture, let me set the scene,

僕は1枚の絵を描くんだ。この景色を描かしてくれ。
You know the future's in the hands of you and me

未来は僕らの手の中にもうあるんだから
So let's all get together, we can all be free

さぁ一緒に始めようか、僕らは自由だから
Spread love and understanding positivity

愛情と理解しあうこと、そして前向きな気持ちを広めていこう。

We could change this whole world with a piano

僕らはこの世界を変えれるんだ。
Add a bass, some guitar, grab a beat and away we go

ピアノにベースとギターとビートを加えて。いい感じ。
I'm just a boy with a one-man show

僕は単なる歌うたいだけど、
No university, no degree, but Lord knows

大学にも行っていないし学歴なんてないけれど、神様はわかってくれてるんだ。
Everybody's talking about exponential growth
And the stock market crashing and their portfolios

皆は株価について大盛り上がりだけど
While I'll be sitting here with a song that I wrote

僕はここに座って自分の曲を歌うんだ。
Saying love could change the world in a moment

“愛で世界は一瞬で変わる"ってね。
But what do I know?

でも僕は何がわかるってんだろう?

Love can change the world in a moment

愛で世界は一瞬で変わるんだ
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?
Love can change the world in a moment

愛で世界を一瞬で変えれるんだよ。
But what do I know?

でも僕に何がわかるってんだろう?