One Last Song- Sam Smith

Maybe one day

もしかしたらいつの日か

I won't sing about you

君のことは歌わないかもしれない
I'll sing a song about someone new

別の人に向けて歌っているかもね
But right here, right now

でも今は
You are on my mind

頭の中には君がいて
And I think about you all the time

いつも考えてしまうんだ
I'm sending a message to you

君にメッセージを送っているから
And I'm hoping that it will get through

これが乗り越えてくれたらいいな

When it was good it was bittersweet honey

よかった思い出もほろ苦い思い出も
You made me sad 'til I loved the shade of blue

悲しかったよ、憂鬱な気持ちを受け入れるまでは。
I know you don't want to talk to me

君はもう僕と話したくないんでしょ?
So this is what I will do

だから僕はこの曲を歌うんだ。
Maybe you're listening

多分聴いてくれているよね
So here's one last song for you

ここに置いておくから
Here's one last song for you

これが君への最後の歌だから。

And I hope it makes you feel

これが君を
And I hope it makes you burn

これが君の気持ちをもう一度燃やしてくれればなぁ。
And I hope it reminds you of how much it hurt

そしてどれだけ辛かったか思い出してくれればなぁ。
I'm sending a message to you

今君にメッセージを送っているから
And I'm hoping that it will get through

これが乗り越えてくれるといいな。

When it was good it was bittersweet honey

楽しかった日々を辛かった過去を。
You made me sad 'til I loved the shade of blue

悲しみを受け入れるまで大変だったよ。
I know you don't want to talk to me

もう君は話す気は無いって知っている
So this is what I will do

だから僕は…
Maybe you're listening

君が聴いていると思うから
So here's one last song for you

これが君への最後の歌だから。

In case you hear this

これを聴いているなら
Then know you're the love of my life

君が僕のすべてってわかるでしょう
Want to tell you I'm sorry

ごめんねって伝えたい。
I miss having you by my side

手放してしまったよ
When you were mine

君が僕のものだった頃

When it was good it was bittersweet honey

幸せだったなぁ。 つらかったなぁ。
You made me sad 'til I loved the shade of blue

受け入れるまで大変だったよ
I know you don't want to talk to me

もう話したくないんでしょう?
So this is what I will do

だから僕はこうするよ

Maybe you're listening

多分聴いてくれていると思うから。
So here's one last song for you

ここに置いておくから。
Here's one last song for you

これが君への最後の歌だから。