Baby,You Make Me Crazy -Sam Smith

You say that you’re leaving

But I don’t think I can let go

さよならって君は言うけど僕が君とさよならできるなんて思えない。
When you put the phone down I began to cry

君が電話を切った時も僕は泣いちゃった。
What are you to do when the person that you love just says no?

君の好きな人が、ただ “ごめんなさい”って言ったら君はどうするの?
Boy, get yourself together

Move on with your life

ねぇ、自分の人生を歩んでよ。

 

So I’m gonna play my favorite rhythm

自分の大好きなリズムを刻むんだ
Got to get you out my system

僕の中から君を追い出すために
I would do anything to keep you off my mind

君を忘れるためならなんでもするさ
I’m gonna have to call my sisters

姉に電話しなきゃな
Be around the ones who listen

僕を聞いてくれる人の周りにいなきゃ

Anything to drown you out tonight

今夜、君を忘れるためになんでもするさ

 

Baby

You make me crazy

君といると調子が狂っちゃう
Why’d you have to fill my heart with sorrow?
なんで僕の心を悲しみで埋めるのさ

Save me

もうやめて

Make it all hazy

全部 うやむやにして
So I don’t think about you ‘til tomorrow

だから君のことは考えないよ、 明日までは

 

It wasn’t enough but you could’ve had the guts to face me

充分ではないけど、君は僕と向き合う勇気を持っていたでしょ
It would have meant so much if you’d looked me in the eye

その瞳で見つめられたら、それだけで充分なのに。
Oh, why do I always fall for the ones who have no courage?

あぁ、なんで僕はいつもやる気のない人を好きになるんだろう。
I must see some kind of beauty in their eyes

彼らの瞳になにか綺麗なものを見つけるんだろうな。

 

So I’m gonna play my favorite rhythm

だから好きなリズムを刻むんだ

Got to get you out my system

君を忘れるために

 

I would do anything to keep you off my mind

そのためならなんだってするさ
I’m gonna have to call my sisters

あぁ姉に電話しないとな。
Be around the ones who listen

僕の話を聞いてくれる人のそばにいなきゃ
Anything to drown you out tonight

君を忘れるためならなんでもするよ

Baby
You make me crazy

あぁおかしくなっちゃう
Why’d you have to fill my heart with sorrow?

なんで悲しみで僕の心を埋めるのさ
Save me

助けてよ
Make it all hazy

全部うやむやにして
So I don’t think about you ‘til tomorrow

明日まで君のことは忘れるから

Baby
You make me crazy

あぁ調子が狂っちゃう
Why’d you have to fill my heart with sorrow?

悲しみはもういらないからさ
Save me

助けてよ
Make it all hazy

曖昧にしようよ
So I don’t think about you ‘til tomorrow

明日までは君のこと考えないからさ

Baby
You make me crazy

君が僕をおかしくさせるんだ
Why’d you have to fill my heart with sorrow?

なんで僕の心を悲しみで埋めるのさ。

 

とんだ意訳だらけですが…

気に入ってもらえたら幸いです!!!